We zijn in Zuid Amerika!

6 september 2015 - Santiago, Chili

We zijn in Zuid Amerika!
Vrijdag vertrekken naar Schiphol. Het weer was perfect om op vakantie te gaan, regen, regen, regen. Bij de gate konden we mooi naar buiten kijken naar ons vliegtuig. En we zagen al het grondpersoneel in dikke regenjassen rondlopen. Vanwege de regen ietwat vertraging bij het vertrekken. Maar we zijn wel op tijd geland. De piloot heeft blijkbaar iets meer gas gegeven :)

Na meer dan 13 uur vliegen komen we aan in Buenos Aires. Het is de langste vlucht die KLM heeft. Gelukkig hebben we wel een beetje kunnen slapen. Johan en ik hebben stoelen bij de nooduitgang geboekt, dus we kunnen languit zitten. Best wel lekker op zo'n lange vlucht.

Bij Buenos Aires moeten we even het vliegtuig uit. Wel even lekker dat we mogen rondlopen na de vlucht. Een uurtje later weer het vliegtuig in en op naar Santiago de Chili. Nog maar een kleine twee uur vliegen.

Hier aangekomen, door de douane heen, geld wisselen en koffers ophalen. Bij de uitgang staat iemand op ons te wachten die ons naar ons hotel brengt en ons de vouchers geeft.

We hebben een leuke B&B in een oud huis. De eigenaar is een hyperactieve enthousiaste Chileen.
Omdat we 's ochtends zijn aangekomen (het is hier 6 uur vroeger) gaan we vandaag nog even wat doen. We lopen door de stad om naar een oud trammetje (Funicular) te gaan die stijl omhoog een heuvel op gaat (900 meter). Het is even wachten, want het is een populaire tram.

Boven op de heuvel hebben we uitzicht op de stad. Het is een grote stad aan de voet van de Andes. Het is geen bijzondere stad, maar een rustige stad om te beginnen na de lange reis.

We lopen de heuvel weer naar beneden. Het is twee uur lopen naar het hotel terug. Onderweg komen we veel fietsers tegen die puffend de heuvel op fietsen of in vliegende vaart naar beneden fietsen.

Gegeten hebben we bij een Thais restaurant in de buurt. Het is tijd om te gaan slapen. We zijn met z'n allen moe na een lange reis. We hebben dan ook lang geslapen.
Vandaag gaan we de stad in en aan het einde van de middag pakken we het vliegtuig naar het noorden van Chili: de Atacama woestijn.