Pai

4 februari 2020 - Pai, Thailand

Pai

Vanochtend vroeg opgestaan, want we moeten op tijd op het busstation zijn. Vandaag gaan we naar Pai, een dorpje in de bergen boven Chiang Mai. Op het busstation staan een aantal kleine busjes klaar voor Pai. Het zijn busjes waarin 13 passagiers passen. De bagage gaat bovenop de bus.

We vertrekken iets later omdat 1 van de passagiers niet komt opdagen. De rit naar Pai duurt ongeveer 3 uur en halverwege stoppen we even. De route leidt via allerlei bochten, de ene nog scherper dan de andere. Ze zeggen dat er meer dan 700 bochten zijn op de route van Chiang Mai naar Pai.

Als we in Pai zijn aangekomen nemen we de taxi naar ons hotel. Ons hotel ligt niet iets buiten het centrum. Hierdoor hebben we geen last van de drukte en zijn we met een paar minuutjes lopen in het centrum.

Pai trekt ook veel backpackers. Die zie je dus ook veel op straat. Je kunt voor een habbektrats een scooter huren. Die kom je dan ook overal tegen. Het lijkt of bijna iedereen zit vasteplakt aan z’n scooter.

Pai ligt in een hele mooie omgeving met veel groen. Daarnaast ligt het aan een riviertje. Het dorpje zelf bestaat uit guesthouses, restaurants, scooterverhuurders en winkeltjes. We lopen nog wat rond in het dorpje en gaan daara terug naar het hotel. We willen een duik nemen in het zwembad, maar het water is zo koud dat we besluiten dit net te doen.

‘S avonds is de hoofdstraat afgesloten voor verkeer omdat er een avondmarkt is. Ook deze lopen we door. We besluiten toch te eten in een restaurant ipv op de markt. Dan kunnen we ook nog lekker zitten.

Morgen zijn we ook nog een dagje in Pai