Zondag 29 juni van Death Valley naar Three Rivers

29 juni 2014 - Three Rivers, California, Verenigde Staten

Zondag 29 juni van Death Valley naar Three rivers

Vandaag om 6 uur stonden we al weer klaar om het eerste uitzichtpunt te bezichtigen. De zon is net op en het is nu al 30 graden. De luchtvochtigheid schommelt tussen de 10 en 15%. Dus ook nu al is het warm. Maar in deze warmte kunnen we tenminste nog iets doen. Het uitzichtpunt geeft een mooi overzicht over Death Valley. Dus het was het waard om vroeg op te staan. Omdat het zo vroeg is, zijn de schaduwen nog lang. We hebben een aantal grappige foto's en filmpjes gemaakt van onze schaduwen op een tegenoverliggende rots.

Na het uitzichtpunt is het tijd om te ontbijten en daarna gaan we op pad naar Three Rivers. Een rit van 540 kilometer, zo'n 6 uur rijden zonder stops. De eerste twee uur rijden we nog door Death Valley, dus het is nog steeds vreselijk warm.

Onderweg stoppen we nog even bij zandduinen en zien we hagedissen lopen van zo'n 30 centimeter. Ze hebben de kleur van het zand, dus zijn erg moeilijk te spotten. Terwijl eentje even geniet van een schaduw, kan ik 'm vlug op de foto zetten. Anders lukt het niet, want ze zijn vliegensvlug.

De TomTom leidt ons weer netjes uit Death Valley richting Three Rivers. Op een gegeven moment komen we langs allerlei sinaasappel bomen. Wat een verschil met de droogte van Death Valley. Ook staan hier de wijnranken. Best bijzonder dat dit land zo dicht bij de droogte ook vruchtbaar kan zijn.

Ook zien we velden waar olie naar boven wordt gehaald door middel van ja-knikkers. Er staan velden vol met deze machines die actief in beweging zijn. Naast oliewinning wordt er ook actief gewerkt aan windenergie. Er staan ook parken vol met windmolens.

Hoe dichter we bij Three Rivers komen, hoe leger de weg wordt. Er lijken hier nog minder mensen te wonen.  Rond drie uur komen we aan bij Three rivers. Uiteindelijk zo'n 7 uur gedaan over de rit. Best netjes voor zoveel kilometers.

Three Rivers ligt vlak voor Sequoia National park. Hier rijden we morgen doorheen op weg naar Yosemite.