Zondag 25/8 Kruger time!

25 augustus 2013

Zondag 25/8

Vandaag gaan we naar het Krugerpark. Zou het ons dit keer lukken om een luipaard te spotten?

Bij binnenkomst hebben we meteen geluk. We zien Nyala's, Impala's en Kudu's. (Volgens Johan allemaal lekker op de Braai). Bij de eerste restcamp meteen maar even gekeken of er ook al luipaarden zijn gespot. Er hangt een bord en hier wordt op aangegeven waar welke dieren gespot zijn. In de buurt zijn inderdaad luipaarden gespot. We're on a mission!

Onderweg komen we meteen een olifant tegen. Wat blijven deze dieren machtig om te zien. Zo groot, maar toch ook zo stil. Na nog zebra's, gnoe's, verschillende antilopes gespot te hebben, zien we voor ons veel auto's stilstaan. Dit houdt meestal in dat er iets bijzonders gespot is. Zou het een luipaard kunnen zijn?

Het blijkt een andere grote kat te zijn, de leeuw. Ook deze dieren zijn bijzonder om te zien. Dus zeker geen teleurstelling.

Na de leeuw zien we nog een aantal olifanten en neushoorns. Neushoorns doen ons altijd nog denken aan de close encounters in Swaziland. Ook deze kijken nieuwsgierig en we zijn blij dat we in de auto zitten :)

Om vier uur verlaten we het park. Veel dieren gezien, vele foto's gemaakt. Dus een goede dag. Helaas geen luipaard......

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade