Maandag 26-8 Hazyview naar Ithala

26 augustus 2013 - Ithala Game Reserve, Zuid-Afrika

26/8 Een lange reisdag, 6 uur rijden van Hazyview naar Ithala

Vandaag gaan we naar ons volgende verblijf. Ithala game reserve. Dit ligt onder Swaziland en is een behoorlijk stuk rijden. In Ithala zitten we in een self catering lodge, dus in Nelspruit maar even boodschappen gedaan voor de Braai.

Met een koeltas gevuld met Boerewors, steak en andere vlees verder op pad.

Het is een mooie route om te rijden. Veel bergen, dus veel hoogte verschillen, bochten etc. De uitzichten zijn dan ook super. De meeste wegen zijn ook beter dan in 2009. Al die wegwerkzaamheden hebben dus nut! Ook nu moeten we regelmatig langzaam rijden ivm wegwerkzaamheden.

De weg werkzaamheden gebeuren voornamelijk met de hand. Dus er zijn grote groepen mensen aan het werk. In de praktijk zijn er 1 of 2 mensen aan het werk en de rest kijkt toe.

Na 6 uur rijden komen we aan in Ithala. Van de gate naar de receptie komen we meteen al allerlei dieren tegen! Een mooi welkom.

's Avonds steekt Johan de braai aan, glaasje wijn er bij. Na het braaien steekt Johan nog even een sigaar op. Wat hebben we toch een slecht leven....