Zondag 14 februari Langebaan

14 februari 2016 - Langebaan, Zuid-Afrika

Zondag 14 februari 'Langebaan'

Vanochtend worden we rustig wakker. In het koelkastje en op een tafeltje staat ons ontbijt bestaande uit vers fruit yoghurt en muesli. Op het terras eten we ons ontbijt op terwijl de zon langzaamaan warmer wordt. Nog 1 keer de tas weer inpakken voor ons laatste verblijf. Hotel Windtown midden in het centrum van Langebaan.

Voordat we weggaan drinken we nog even koffie met Jolene en Paul, onze gastheer en gastdame. Erg vriendelijke mensen. Ze hebben veel gereisd en zijn onder andere in Nederland geweest. Ze gaan binnenkort nog een tweetal 1 kamer appartementen laten bouwen bij hun in de straat die ze gaan verhuren. Een leuke plek om te overnachten vlakbij Langebaan.

Na de koffie rijden we door naar het centrum van Langebaan. Zo'n 8 kilometer verderop. Johan hoopt vandaag te gaan kiten, maar helaas is de wind niet sterk genoeg. Rond het strand zijn dan ook teleurgestelde kiters te vinden. Het is wel een mooie plek om te kiten, breed strand, helderblauw ondiep water en genoeg ruimte.

We lopen wat rond in het dorpje en het is best een gezellig dorpje. In 1 van de koffietentjes drinken we koffie. Als we even zitten, komt er een man en een vrouw met en hele grote rode kater aanlopen aan een tuigje. En erg grappig gezicht. Ze lijken dit elke dag te doen.

Omdat we nog niet kunnen inchecken en er toch te weinig wind is om te kiten, besluiten we naar een kitewinkel te rijden van Cabrinha. Het merk waar Johan mee kite. De winkel ligt een uurtje rijden verder op bij Blouberg. Kites zijn hier goedkoper en door de gunstige wisselkoers met de Zuid Afrikaanse Rand is het aantrekkelijk om hier een kite te kopen. Ook kun je op het vliegveld nog de BTW terug krijgen.

Na weer een rit met wegopbrekeningen komen we aan bij de winkel. De hele winkel hangt vol met kites en ze hebben ook veel borden en SUP spullen.  Een nieuwe 15 meter kite rijker verlaat Johan de winkel.

Als we weer terugkomen, checken we in bij ons laatste hotel van deze reis. We hebben een mooie ruime kamer en het hotel is vlakbij het strand.

Vanavond lekker Tapas gegeten bij een restaurantje op zo'n 15 minuten loopafstand. Het dorp is hier erg veilig, dus je kunt 's avonds gewoon op straat lopen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade