Maandag 15 februari 'watersportdag'

15 februari 2016 - Langebaan, Zuid-Afrika

Maandag 15 februari 'watersportdag'

Vandaag begint de dag wat bewolkt. Dus het is wat frisser. 'S ochtends waait het nog niet zo hard. Dus ik kan mooi suppen op de Lagune. Zodra de zon een beetje doorbreekt, huren we een supboard bij de kiteshop waar Johan vanmiddag mee gaat kiten.

Even een stukje lopen naar het strand en suppen maar. Het is erg rustig op het water en ik ben de enige supper. Heerlijk suppen over helderblauw water met een zonnetje er bij. Het is een grote lagune, dus ik kan best een flink eind suppen. Erg mooi om hier te doen.

In de middag staat er voldoende wind voor Johan om te kunnen kiten. Hij heeft er al flink veel zin in. Dus tijdens de lunch krijg ik al hele verhalen over kiten, springen etc.

Vanmiddag om 2 uur staat er voldoende wind, dus Johan gaat naar de kiteshop om aan de slag te gaan. Ik heb een rustige middag voor de boeg. Omdat de wind aantrekt komen er veel kiters naar het strand toe. Ook veel beginners die les krijgen.

Johan krijgt vandaag les van een Belg die hem helpt met springen (en vooral landen).  Het is een ervaren kiter die Johan allerlei trucs leert. De wind is sterk genoeg om te kunnen varen, maar om te kunnen springen moet hij veel moeite doen.

Bij het varen komt Johan een zee otter tegen. Grappig dat deze beestjes hier zo tussen de kiters doorzwemmen.

Dinsdag is er veel meer wind, dus Johan kan niet wachten om weer te kiten

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl