Zaterdag 6 februari, ' Easy going wijnstreek'

6 februari 2016 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Zaterdag 6 februari 'Easy going wijnstreek'

Hoewel ze in de buurt vanochtend al fanatiek bezig zijn met een soort van Pink Ribbon loop, doen we het rustig aan vandaag. We verblijven hier 3 nachten, dus lekker de tijd om dingen te doen.

Gelukkig voor Johan serveren ze hier ook een English breakfast. Dus hij krijgt z'n eieren in de morgen. Thuis ontbijt hij nooit, maar op vakantie moeten er eieren worden gegeten. Gelukkig voor mij hebben ze hier ook lekker vers fruit. Ik heb alweer genoeg van de eieren 's ochtends.

Na het ontbijt lopen we Stellenbosch in. Even de buurt nog beter verkennen. Het blijft best wel een drukke stad, met veel toeristen. Maar gelukkig nog wel een beetje een eigen karakter.

We lopen eerst naar het toeristen informatie centrum om informatie te krijgen over fietstochten in de omgeving. Dit zou je hier heel goed kunnen doen. Helaas is de vrouw bij de toeristen informatie niet zo vriendelijk en heeft ze eigenlijk geen zin om ons te helpen. Soms heb je dat in Zuid Afrika, dan hebben mensen een baantje gekregen wat helemaal niet bij hun past, maar wat goed verdient. Het heeft dan ook geen zin om hier tegen in te gaan, want ze gaan je toch niet helpen. Johan moppert wat in het Nederlands, wat ze waarschijnlijk wel begrijpt, want Afrikaans is verwant aan Nederlands.

We lopen terug en komen later een informatie centrum tegen over wijntours. Hier willen ze ons graag helpen. We boeken hier een privé tour voor morgen langs verschillende wijnhuizen.

Rond het middag uur stappen we de auto in op weg naar plaatsen in de regio: Paarl en Franschhoek. Paarl lijkt sinds de laatste keer dat we er zijn geweest erg achteruit te zijn gegaan. Het is een vieze en onverzorgde stad geworden. Een schril contrast met Stellenbosch. Het zal wel niet zo goed gaan in deze stad, waardoor er geen geld is voor onderhoud.

Na Paarl rijden we door naar Franschhoek. Dit heeft z'n charme behouden. Een leuk gemoedelijk dorpje. Hier lunchen we laat om 2 uur en lopen we nog wat rond in het dorp.

Daarna weer terug naar Stellenbosch. Het is onderweg echt rustiger dan gisteren. We staan nu niet in de file om de stad binnen te komen. Dat scheelt echt wel behoorlijk veel tijd. In de hotelkamer lukt het om de facetimen met paps en mams. Goed om te weten dat alles goed gaat met Friemel en Jinx. Wel bijzonder dat we nu over zo'n afstand gewoon via de WiFi met elkaar kunnen praten.

Onze gastvrouw bij het hotel heeft op ons verzoek gereserveerd bij een restaurant. Zodat we niet op zoek hoeven te te gaan naar een plekje om te eten. Het restaurant blijkt barstensvol vol te zitten, maar na even wachten aan de bar, is ons tafeltje vrij. Het eten is echter niet bijzonder en het personeel kan de drukte niet aan. Het sushi restaurant van gisteren was echt beter. Het is niet slecht, maar de kwaliteit staat niet in verhouding tot de prijs. Ach ja, weten we dat ook weer.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl