Zaterdag 21 juni Page

21 juni 2014 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Zaterdag 21 juni Page

Vanochtend om 6 uur vertrokken naar de Horse shoe bend. Dit ligt even buiten Page. Na parkeren van de auto is het nog ca. 15 minuten door mul zand en heuvels naar het uitkijkpunt. Bij Horse Shoe bend maakt de Colorado rivier een scherp bocht van ca. 180 graden. De vorm lijkt op een hoefijzer, vandaar de naam Horse Shoe Bend.

Ondanks dat het nog vroeg is, is het al zo rond de 25 graden, dus maar goed dat we vroeg zijn vertrokken. Horse Shoe Bend kun je vanaf bovenaf op een aantal rotsen zien. De kleuren zijn erg mooi. De rotsen zijn rood en het water gaat van blauw naar groen.

Na een bezoek aan Horse Shoe Bend is het tijd voor het ontbijt. Bij Starbucks halen we koffie en wat te eten.

We hebben even tijd voor onze volgende excursie. We worden verwacht om 11 uur voor een tour door de Antelope Canyon. We hebben de tour van 11.30 geboekt.  Dan schijnt het licht het  mooiste binnen.

Als we er aankomen, is het al behoorlijk druk. Omdat het licht dan het mooiste schijnt, is het ook de drukste tour van de dag. We moeten eerst een kwartiertje rijden in een 4wheel drive naar de ingang van de Canyon. Onderweg schudden we lekker heen en weer.

Bij aankomst gaan we de Canyon binnen, het is geen Canyon zoals de Grand Canyon. Maar een uitslijting van een smalle scheur in de rots. Je gaat als het ware een grot binnen. De rotsen zijn gebogen uitgesleten waardoor er spiraalachtige patronen zijn. De Canyon bestaat uit zandsteen wat laagje voor laagje opgebouwd is. De binnenkant lijkt hierdoor op 'gebobbelde'  zijde.

Onze indiaanse gids wijst ons de mooiste plekjes om te fotograferen aan. Omdat het licht zo bijzonder is worden er vele foto's gemaakt. In de Canyon is het druk en omdat het smal is, is het af en toe dringen. Maar we krijgen voldoende tijd om rond te kijken.

Na het bezoek van een klein uurtje gaan we weer terug naar het dorpje. Tijd voor een lunch en daarna nog even hangen bij het zwembad. Het is te warm (37 graden) om iets anders te doen.

Ook alvast even de route voor morgen nagekeken. Morgen gaan we naar Monument Valley waar een paardrijtocht op het programma staat. Hier moeten we om 9.30 's ochtends zijn. Omdat het in Utah een uurtje later is dan in Arizona mogen we morgen vroeg vertrekken. Het is nog wel drie uur rijden.

1. Henkie:
    23 juni 2014
    super gaaf hoor gr van ons