Vrijdag 20 juni van Grand Canyon North Rim naar Page

20 juni 2014 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vrijdag 20 juni van Grand Canyon North Rim naar Page

Vanochtend ontbeten met uitzicht op de Grand Canyon. Nog even dit opnemen, want je weet nooit of je het weer gaat ziet. Ondertussen hebben we hier ook live animatie van de eekhoorns die op zoek zijn naar kruimeltjes.

Na het ontbijt nog een wandeling gemaakt van ca. 5 kilometer. Naast het vele eten, komen we gelukkig ook wel aan onze beweging. De wandeling leidt langs de camping waar Wifi is, dus op de telefoon snel even de mail checken.

Zo hoog hebben we geen telefonisch bereik en bij onze lodge is er geen Wifi. Toch raar dat in zo'n land als Amerika het slechter geregeld is dan in Afrika. Daar hadden we altijd bereik en bij de meeste hotels Wifi.

Na de wandeling gaan we op naar Page. Vandaag maar een korte reisdag van ca. 3 uur. Onderweg komen we langs schitterende rode landschappen. Dit gebied is veel gebruikt voor films.

De temperatuur stijgt flink, dus we zijn blij met de geblindeerde ruiten en de airco in de auto. Onze auto beschikt over allerlei vernuftige knopjes. Zo kan je met de afstandsbediening de schuifdeuren open en sluiten, hiervoor is ook een knopje in de zijpanelen aanwezig. Als je de achterklap opent met de afstandsbediening of het knopje aan de binnenkant, hoor je een piep zoals een vrachtwagen achteruit rijdt.

Vlak voor Page ligt Lake Powel, het blauwe van dit meer steekt erg mooi af bij het rode van de rotsen. We zijn een beetje vroeg bij het hotel en kunnen nog niet inchecken. Daarom eerst maar even geluncht en water gekocht bij de Walmart. 2x een treetje van 36 flesjes. Het water vliegt er door heen, het is hier erg droog en warm. een treetje kost trouwens maar 3,5 dollar. Dus dat valt goed te doen, het kopen van losse flesjes is vele malen duurder. Als Nederlander moeten we natuurlijk wel zuunig aandoen.

Gelukkig heeft ons hotel een zwembad en Wifi! Ook de telefoon heeft weer bereik. We zijn weer terug in de 21ste eeuw!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade