Donderdag 19 juni Grand Canyon North Rim

19 juni 2014 - Grand Canyon North Rim, Arizona, Verenigde Staten

Donderdag 19 juni Grand Canyon North Rim

Vandaag afgesproken om 7 uur. Eerst maar even koffie en ontbijt gehaald en daarna op pad. We rijden eerst door naar het verste punt en gaan dan langzaam terug. Zo hopen we een aantal viewpoints voor ons alleen te  hebben. Een kronkelig weggetje leidt ons naar boven. Na een uurtje komen we bij het eerste punt aan. Ons plan lukt bijna, er is 1 auto voor ons. Maar deze mensen vertrekken als we aankomen, dus we hebben het uitzicht voor ons alleen.

Het uitzicht is fantastisch. Het is mooier dan de South Rim. Vanaf hier kan je heel ver kijken en we kunnen goed zien hoe de Colorado River een u-bocht maakt. Ook is plateau zichtbaar. Hierdoor kun je heel goed zien hoe diep de Canyon is. De camera's worden weer veel gebruikt.

Op de terugweg pakken we ook nog een aantal uitzichtpunten mee. De canyon is erg mooi. Het is zeker een aanrader om zowel de South Rim als de North Rim te bezoeken.

Bij onze huisjes zijn veel eekhoorns. Eentje is heel brutaal. Zodra hij hoort of ruikt dat Johan chips zit te eten klimt hij op een balk bij het voorkant van het huisje. Later staat hij een aantal keren op de drempel en probeert zo naar binnen te komen. Gelukkig hebben we hem in de gaten zodat hij niet binnenkomt.

's Avonds hebben we lekker pizza besteld. Omdat we al veel te veel eten deze dagen, delen Johan en ik een pizza. Maar ook deze is veel te groot voor ons beide zodat we deze zelf niet op krijgen. Erik en Johan proberen ook nog een typisch Amerikaans drankje: Rootbeer. Dit is een frisdrank met een aparte smaak tussen laurierdrop en cola in. Niet voor herhaling vatbaar, maar het kan weer afgevinkt worden van de typische Amerikaanse dingen.

Na het eten nog een stukje gelopen naar Bright Angel point om de zonsondergang te zien. Er zitten wat flinke stijgingen en dalingen op het pad. Dan merk je wel goed dat we op 2,5 km hoogte zitten en net een flinke maaltijd op hebben.