vrijdag 30/8 Tembe Elephant park

30 augustus 2013 - Tembe Elephant Park, Zuid-Afrika

Vrijdag 30-8 Nog een hele dag in Tembe Elephant park.
Vanochtend weer op tijd op, 5:20. De bushbaby was nog vroeger wakker, om 5 uur liet hij weten dat het bijna tijd was om op te staan.... Heerlijk zo'n buur.
Na het ontbijt was het weer tijd voor een gamedrive. De dieren lieten zich niet heel goed zien. Dat is nou eenmaal een gamedrive, soms zie je veel en soms weinig. Als je garantie wilt hebben dat je een bepaald dier ziet, dan kun je beter naar een dierentuin gaan.
Om 11 uur zijn we door de ranger naar de 'hide' gebracht. Vanaf daar heb je uitzicht op een waterplas. Alle dieren moeten een keer drinken, dus je hebt veel kans om dieren te zien. Vandaag waren er vele olifanten. Ze komen daar om te drinken en te badderen. Een paar olifanten namen een uitgebreid bad. Ze lagen lekker op hun zij om zo af te koelen. Na het bad stuiven ze met hun slurf zand over hun hele lijf. Dit beschermt hun tegen allerlei ongedierte zoals teken.
Terug in het kamp was het al weer tijd voor lunch, ja ja we blijven eten. Daarna gestart met de evening game drive. Ook nu weinig dieren. Wel een aantal leuke beestjes gezien zoals loopvogels en mongoses.
Bijna aan het einde van de gamedrive krijgt onze ranger via de radio te horen dat er 4 leeuwen bij de waterplas liggen. Dat is aan de andere kant van het park. Maar de ranger wil ons dit graag laten zien, dus het scheurt door het park naar de waterplas.
Gelukkig zijn we op tijd en zijn de leeuwen er nog steeds. Ze liggen heerlijk vredig bij de waterplas. Helaas wordt het snel donker waardoor we ze niet zo heel lang hebben kunnen zien.
Dus weer terug naar het kamp waar het diner al weer bijna klaar staat.
Op de website van Tembe Elephant park kun je via een webcam op de waterplas kijken. Dus als je wilt zien, wat wij hebben gezien, zoek dan de website van Tembe op en klik op de webcam