31/8 van Tembe naar St. Lucia

31 augustus 2013 - St Lucia, Kwazulu Natal, Zuid-Afrika

Zaterdag 31-8 van Tembe naar St. Lucia.
Vandaag de laatste dag in Tembe Elephant park. Al weer vroeg op voor de gamedrive. Gelukkig laat de bushbaby pas van zich horen als we op zijn.

Als we lopen van de tent naar het restaurant zien we olifant sporen. Blijkbaar heeft er afgelopen nacht een olifant vlak langs onze tent gelopen. Hoewel olifanten groot zijn, zijn ze ook heel stil. Het is dus ook niet vreemd dat we deze niet gehoord hebben.
Tijdens de morning game drive weinig gezien. Op een bepaalde plek heeft net een leeuw gelopen, maar deze is het hogere gras ingelopen waardoor we hem niet kunnen vinden. Dat is jammer.

Na het ontbijt is het weer tijd om te vertrekken, op naar St. Lucia. Onderweg rijden we door een aantal dorpjes waar veel in is geïnvesteerd. Er is een nette stoep en er zijn veel scholen. Dat is wat Afrika nodig heeft, een veilige plek om te lopen en opleiding voor de kinderen. In Afrika lopen veel mensen langs de weg, dat kan gevaarlijk zijn. Zeker omdat bij het inhalen, degene die wordt ingehaald, vaak een stuk op de vluchtstrook gaat rijden zodat er voldoende ruimte is. Hier lopen echter veel mensen.
In St.Lucia zijn we naar onze B&B gereden. We hebben hier de vorige keer ook gelogeerd, dus we kennen de weg. In de B&B worden we begroet door een mooie kat. Deze kat is al 25 jaar oud!

In het stadje nog even koffie gedronken en souvenirs gekocht. Ook zijn we nog even naar het strand gegaan. Er wordt veel gevist in St. Lucia dus er zijn veel vissers.
Daarna nog even wat gedronken bij mensen die we in Tembe hebben ontmoet. Zij zijn ook naar St. Lucia gereisd. Met hen zijn we ook nog uit eten gegaan.
Morgen hoeven we gelukkig niet zo vroeg op