Zondag 1 september St. Lucia

1 september 2013 - St Lucia, Kwazulu Natal, Zuid-Afrika

Zondag 1 september St. Lucia
Vanochtend gelukkig niet zo op tijd op. Vandaag hebben we een rustig dagje. Ook wel even lekker na drie dagen lang vol met gamedrives.

We zijn vandaag naar Cape Vidal gegaan. Dit is een onderdeel van een nationale natuurreservaat. Het speciale aan dit gebied is dat de duinen begroeid zijn.
In het natuur reservaat zijn ook allerlei dieren zoals verschillende soorten antilopen, neushoorns, croc's, hippo's en heel veel verschillende soorten vogels. Hiervan hebben we dan ook vele gezien. Ook zagen we een Fish Eagle. Wat een geweldig groot beest is dit. We hebben gelukkig nog een mooie foto van hem kunnen maken terwijl hij vliegy. We zagen dat hij iets gevangen had, maar het was niet gemakkelijk te onderscheiden wat het was.

Onderweg kwamen we ook veel grote vliegende torren tegen, we dachten eerst dat het kolibries waren. Maar het zijn torren met een lengte van ca. 4 cm. Met recht echte ' El Torros'

Het eindpunt van Cape Vidal is een strand. Jammer genoeg was het te koud om te snorkelen. Het water is daar altijd minimaal 23 graden, maar er stond een te koude wind om de zee in te gaan.

In St. Lucia zijn er net als veel andere plekken in Zuid Afrika veel aapjes. Ze zijn vaak met een groepje aan het spelen. Maar soms zijn ze op etensjacht. Dit hebben we bijv. gemerkt in Ithala. We konden de deur van ons huisje niet openhouden, want altijd stond er een aap op de loer om naar binnen te gaan. Bij een gezin vlakbij was het gelukt. Hier zijn de aapjes naar binnen gegaan en ze hebben zichzelf bedient met wat lekkers.

Na Cape Vidal hebben we nog even over de boardwalk gelopen om hippo's en croc's te spotten. Helaas was er alleen 1 Croc zichtbaar.
Morgen gaan we al weer naar Durban, maar dit is maar een kort ritje, ca. 3 uur.