donderdag 29/8 Tembe Elephant park

29 augustus 2013 - Tembe Elephant Park, Zuid-Afrika

29/8 Volledige dag in Tembe Elephant park.

Vandaag begint de dag al vroeg, om 5.20 gaat de wekker. De morning game drive start op tijd. Om 5.20 is onze buur de Bushbaby ook al wakker. Als je googeld op bush baby zul je zien dat het een schattig diertje is met een grote pluizige staart. Het kan echter wel flink veel lawaai maken.

Na het kleine ontbijt start de gamedrive. Je gaat in een wagen met meerdere mensen en probeert samen met de gids/chauffeur zo veel mogelijk dieren te spotten. In Tembe zijn er veeeeel Nyala's, dus deze komen we veel tegen. Ook zien we impala's en olifanten. Een aantal olifanten steekt vlak voor ons de weg over. Vanochtend wel leeuwensporen gezien, maar geen leeuwen.

Terug in het kamp is het tijd voor het grote ontbijt. We moeten oppassen dat we niet dichtgroeien. Van andere mensen horen we dat ze wel leeuwen hebben gezien. Dus ze zijn in de buurt!

Na de lunch om 2 uur starten we met de evening game drive. Onderweg zien we een soort hennetjes die net op hondenspeeltjes lijken; klein koppie met een dik lijf. Voor de rest zien we niet zo veel op deze gamedrive. Uiteraard wel de gebruikelijke Nyala's en Impala's, maar daar zijn we al aan gewend (of verwend?) geraakt.

's Avonds bij het eten laat de bushbaby zich ook nog even zien. Hij schooit om lekkere hapjes. Creme Brulee vind hij bijzonder lekker. De olifanten komen vanavond niet op bezoek, dus het is rustig in het kamp.

Bij het kampvuur nog even nagepraat met een Zuid Afrikaans stel. Ze raden ons aan om een keer naar Botswana te gaan. Dit stond al op onze wenslijst, maar door de verhalen, stijgt dit land nog wel een paar plaatsen. Als je met andere reizigers praat, krijg je altijd nieuwe ideeen voor nieuwe reizen. Dus de wenslijst wordt langer en langer....