Weer op reis

8 maart 2015 - Bangkok, Thailand

Het is weer zo ver. Lekker op reis. Dit keer naar Laos en omdat we er toch zijn een paar dagen Bangkok.

Dit keer rechtstreeks gevlogen met China Airlines, hoewel de stoelen wat gammel waren en de kip ook door kon gaan als varken, een goede vlucht gehad. In totaal zo'n 11 uur vliegen

Om 6:30 's ochtends lokale tijd geland op Bangkok, hier soepeltjes door de douane. Bij de uitgang werden we al opgewacht. Johan had amper de tijd om z'n eerste sigaret te roken, want we werden hup in het busje gezet naar ons hotel.

Ondanks de lange reis was ik gelukkig nog scherp, we waren bijna bij het verkeerde hotel er uit gezet. Nadat ik hem de voucher had laten zien, heeft hij ons netjes afgezet bij ons hotel: Boonsiri Place, een beetje aan de buitenkant van de oude binnenstad. Het is hier wat rustiger dan in de oude binnenstand zelf, maar het koninklijk paleis en een aantal tempels zijn op loop afstand.

Bij het inchecken bleek dat er een cadeautje klaar lag van Riksja, als bedankje dat we weer met hen op reis gingen. Erg leuk welkom!

Ons hotel kijkt uit op een straatje waar de Thai allerlei spulletjes verkopen. We hebben er nog geen systeem in kunnen ontdekken. De blouses liggen naast de huishoudelijke spullen. Erg authentiek dus.

De benauwde warmte is even wennen. 's Ochtends is het al 30 graden en als je weinig slaap hebt gehad, moet je hier erg aan wennen. We doen het vandaag maar even rustig aan. Om in de traditie te blijven heeft Johan wel alvast een ontbijt gescoord met eieren en spek :).

Vandaag maar even rustig rondlopen in de buurt. Morgen gaan we een rondje toeristische bezienswaardigheden doen.

Groetjes vanuit Bangkok!

1. Henkie:
    8 maart 2015
    Johan weer eieren met spek hahaha