Maandag 8 februari 'Een reisdag'

8 februari 2016 - Knysna, Zuid-Afrika

Maandag 8 februari 'Een reisdag'

Vandaag hebben we een reisdag. We rijden van Stellenbosch naar Knysna, zonder stops een rit van ongeveer 6 uur. Na ons ontbijt gaan we op weg, rond 8:15 zitten we in de auto.

Naast de N2, de snelweg die we moeten volgen naar Knysna, zit een grote mall. Hier hebben ze een grote Billabong winkel. Dus we stoppen hier even, ze hebben ook nog uitverkoop. Dus dat is altijd leuk. Met een t-shirt, een rok, een broek voor mij en twee t-shirts voor Johan verlaten we weer de winkel. En dat alles voor een mooi prijsje.

Daarna weer verder op pad. Gisteren hebben we begrepen dat voor het WK van 2010 de grote wegen zijn vernieuwd. Het zijn ook fijne wegen om op te rijden, strak asfalt en geen gaten (potholes) zoals in  ZA gebruikelijk is. De weg leidt door een mooi heuvelachtig gebied. Erg mooi. Het is nu zomer, dus droog. Veel velden liggen er ook geel bij.

Rond het middaguur stoppen we in Swellendam voor lunch. Een heel oud dorpje. Het is bijzonder dat om de oude gebouwen, de nieuwe gebouwen zijn gebouwd. Zo staat er naast een oud boerderijtje een nieuw gebouw van een autodealer. We hebben een lekkere lunch. Twee oude mannetjes komen ook nog even langs om op de Saxofoon en gitaar te spelen. Het voelt een beetje als Cuba. De heren kunnen mooi spelen en krijgen daarom een fooitje.

Na de lunch weer op pad. Het is niet druk onderweg, dus het rijdt goed door. We rijden nu op de zogenaamde 'Garden Route'. Een belangrijkste toeristische route, dat is goed te zien aan de vele touringcars die ons tegemoet komen.

Aan deze route zitten verschillende toeristische attracties, waaronder een wildpark. Als we het bordje zien grappen we tegenelkaar dat we de big 5 vanaf de snelweg gaan bekijken. Maar we hebben echt geluk, vanaf de snelweg zien we 2 olifanten. Het blijft bijzonder om deze grote dieren te zien. We hebben niet verwacht ze te zien omdat we geen wildparken gaan bezoeken. Voor de rest zien we nog wat impala's, struisvogels, ooievaars en secretarisvogels. We hebben ook nog een nieuwe big 5 ontdekt: de commercial 5: Zwarte koeien, bruine koeien, schapen, paarden en ezels. En alle 5 gespot!

Vlak voor Knysna stoppen we nog even bij Wilderness. Een mooi plaatsje aan de kust. Even wat drinken, de benen strekken en weer verder. Rond 4 uur komen we aan in Knysna. Onze overnachting zit middenin Knysna, een soort appartement met keukentje (niet dat we zelf gaan koken).

Nu even bijkomen, straks even rustig door Knysna lopen en een restaurantje uit zoeken.

Op de blog kun je trouwens zien welke plaatsen we aan doen, onder 'Kaart'