Dinsdag 9 februari '1e dag Knysna'

9 februari 2016 - Knysna, Zuid-Afrika

Dinsdag 9 februari '1e dag Knysna'

Omdat we een self catering accommodatie hebben, moeten we zelf voor ontbijt zorgen. Vanochtend hebben we geen zin om naar een restaurant te gaan, dus we halen wat brood en beleg bij de supermarkt op en eten het bij ons verblijf op.

Na het ontbijt nog even geld wisselen bij de bank. Wat een papierwerk komt daarbij kijken in Zuid Afrika. Dat zijn we niet zo gewend. Er moeten verschillende documenten worden gemaakt, daarnaast moet de manager nog wat dubbel natellen en moet er op verschillende documenten een paraaf worden gezet. Als dit al zo omslachtig is, hoe moet dat dan als je een huis koopt in Zuid Afrika? Hoe bureaucratisch zal dat dan wel niet zijn.

Na het wisselen gaan we op pad naar de haven. Hier kun je Sups huren om een stukje te suppen. Ik heb hier erg veel zin in, want ik heb al een tijdje niet meer gesupt. We suppen een uurtje in de haven rond tussen allerlei huizen. Het is een nieuwe wijk, met allerlei huizen aan het water. Tijdens het suppen zien we allerlei visjes, maar ook een paar roggen in het water van zo'n 30 cm doorsnede. Grappig om ze hier zo te zien. Het is warm vandaag, dus het is wel even lekker om te suppen.

Na het suppen even koffie drinken. De rest van de middag hebben we rustig rondgelopen in Knysna. Wat geluncht en wat winkeltje bekeken.

Aan het einde van de middag zijn we met de auto nog even gereden naar een uitkijkpunt over de baai van Knysna. Het is helder, dus een erg mooi uitzicht. Daarna doorgereden naar de zee, waar we nog even hebben gezeten.

Vanavond gegeten bij een restaurant aan de waterkant. Hier hadden we 's middags al gereserveerd toe we er in de buurt waren. Erg lekker gegeten. Het voelt echt alsof we al een tijd op vakantie zijn en we hoeven gelukkig ook nog niet naar huis. Wat zullen we dan weer moeten gaan wennen aan de kou in Nederland. Morgen wordt het een zeer warme dag met maximum temperaturen van 36 graden. Behoorlijk warm dus.