Maandag 23 juni van Bluff naar Moab

23 juni 2014 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Maandag 23 juni van Bluff naar Moab

Omdat vandaag het Nederlands elftal moest spelen, hadden we vandaag allemaal een oranje shirt aan. We hadden hierdoor veel bekijks onderweg. Gelukkig waren we niet de enige Nederlander in oranje, we zagen er nog eentje onderweg.

Vanochtend eerst heerlijk ontbeten in Bluff bij een klein restaurantje tegenover onze lodge. Gelukkig hadden ze daar ook goede koffie. Normaal is Amerikaanse koffie slap, maar deze was zelfs aan de sterke kant. Ook hebben we hier versgebakken muffins gekocht voor onderweg.

Na het ontbijt op naar Moab, een kort ritje van 2,5 uur. Raar eigenlijk dat je in dezelfde tijd ongeveer van de ene kant van Nederland naar de andere kunt rijden. Afstanden in Amerika hebben toch een ander begrip dan in Nederland.

De rit leidt ons door typische Amerikaanse dorpjes die niet zouden misstaan op een filmset. Van die houten huizen in de suburbs tot een het centrum met een houten kerk, een supermarkt en een tankstation.

Onderweg stoppen we ook bij 'Hole in the Rock'. Dit is een plekje waar kunstenaars allerlei bijzondere dingen hebben gemaakt, zoals een auto volledig uit moersleutels, nummerborden etc. Ook wordt 'Jailhouse Rock' uitgebeeld; een grote kei in een kooi. Daarnaast zijn er allerlei antieke dingen verzameld zoals oude benzinepompen. Ook een oude truck is omgebouwd tot een auto uit de film Cars (de roestige pick-up truck) Echt een leuk plekje om even te stoppen en rond te lopen.

Voordat we naar ons hotel gaan, gaan we naar Arches National park. Hier zijn een aantal rotsen uitgesleten in de vorm van een boog. Helaas zijn we hier op de warmste moment van de dag en is het bijna 40 graden. Dus een kleine wandeling naar de eerste boog is al een uitputtingslag. Het water wat we bij ons hebben tijdens de wandeling is al heel snel lauw.

We lopen ook nog naar een tweede boog. Maar we zien af van een wandeling naar een derde. Deze kunnen we ook wel van een afstandje zien. Na nog wat rotsen te hebben bekeken, zijn we 'rotsmoe'. Inmiddels is het drie uur, dus tijd om in te checken in ons hotel.

Na het inchecken gaan Erik en Petra naar het zwembad, terwijl Johan en ik nog even het dorpje ingaan. Het is een gezellig dorpje met leuke winkeltjes. Johan heeft nog een t-shirt laten maken in een winkeltje. Je kiest daar een t-shirt en een design en deze wordt dan op het t-shirt gestoomd.

Na een wandeling in het dorp gaan we ook nog even naar het zwembad om af te koelen. Zelfs de wind is namelijk warm.

's Avonds nog gegeten bij de Moab Brewery. Meestal is het erg druk bij de populaire restaurants. Dus is niet direct een tafeltje vrij. Je krijgt dan een 'buzzer' mee die afgaat zodra er een tafeltje voor je vrij is. Een goed werkend systeem. Natafelen kennen ze trouwens niet in Amerika. Bij het afruimen wordt gevraagd of je nog iets anders wilt (koffie of dessert). Als je aangeeft dat je dit niet wilt, wat meestall het geval is bij de grote porties, krijg je meteen de rekening. Je hoeft hier nooit om te vragen.

Morgen gaan we raften. Johan en ik hebben dit eerder gedaan in Costa Rica. Dat was een hele leuke ervaringen. Voor Erik en Petra is dit de eerste keer. We hebben er zin in!

1. Henkie:
    24 juni 2014