Maandag 17 juni Viva Las Vegas

16 juni 2014 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Maandag 17 juni Viva Las Vegas

Na een lange reisdag gisteren aangekomen in Las Vegas. We slapen in Las Vegas in het Luxor hotel. Dit is een replica van de piramides in Egypte, maar dan groter. Hoe kan het ook anders in Amerika. Voor het Luxor hotel ligt een gigantische Sfinx op wacht.

Bij binnenkomst is het hotel overweldigend. Het is meer dan 30 verdiepingen hoog en de hotel kamers zitten aan de 'buitenring', zodat je helemaal naar de top van de pyramide kan kijken. De liften gaan ook een beetje schuin omhoog en omlaag.  Het hotel heeft meerdere restaurants en vele shops. In het hart van het hotel is de casinovloer. Hier staan vele 'fruitmachines' op een rij.

Vanochtend gegeten bij het buffetrestaurant in het hotel. Omdat er zoveel te kiezen is, rollen we een beetje vol het restaurant uit. Vandaag gaan we Vegas verkennen. De beroemde hotels op de Strip willen we bezoeken en vastleggen op de gevoelige plek

Het eerste hotel wat we aandoen is Excalibur. Dit een Disney achtige interpretatie van Europese kastelen. Ook hier staat het casino in het middelpunt. Daarna bezoeken meerdere hotels/casino's. Veel hotels zijn met elkaar verbonden, zodat je zo van de ene naar de andere loopt. Of je gaat via een loopbrug naar een hotel aan de andere kant van de straat. Johan en Erik hebben nog een leuk petje gescoord van Las Vegas. Als 'echte' Amerikanen lopen ze nu rond.

Las Vegas is echter over de top. Nergens anders kun je op een dag de Eiffeltoren, het vrijheidsbeeld, de kanalen van Venetië en de piramides zien. Elk hotel verzint nog iets meer om op te vallen. Eigenlijk hoef je na een bezoek aan Vegas niet meer te reizen. Gelukkig hebben ze nog niet alle bijzondere dingen/wereldwonderen omgetoverd tot blikvanger van het hotel. We houden nog wat te reizen over. :)

In elk hotel is de casinovloer het belangrijkste. Het zijn rijen en rijen met fruitmachines. Het beeld van oudere vrouw met munten in een drinkbeker klopt niet meer. De meeste automaten willen alleen biljetten of een speciaal pasje. Ook het casino gaat met z'n tijd mee. Wel valt op dat sommige mensen lijken te 'wonen'  in het casino. In de hoop op die ene grote prijs.

Nadat onze voeten wat  moe zijn geworden en de wereld in een paar uurtjes hebben gezien, pakken we de taxi naar een outletcentrum. Een fijn winkelcentrum met leuke winkels. De heren hebben elk nog een paar schoenen gekocht en Diana nog een tas, want die had ze nog niet genoeg :).

Vanavond gaan we nog de beroemde fonteinen van het Bellagio bekijken. Op muziek van Celine Dion of Frank Sinatra is er een fonteinenshow. We hebben vanmiddag al iets gezien, maar vanavond in het donker schijnt het nog spectaculairder te zijn.

Morgen de huurauto ophalen en dan gaan we naar de Grand Canyon!