Dinsdag 17 juni van Las Vegas naar de Grand Canyon

17 juni 2014 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

dinsdag 18 juni van Las Vegas naar de Grand Canyon

Vanochtend na het ontbijt onze huurauto opgehaald. Dit ging lekker snel omdat we thuis al deels hadden ingecheckt. Onze auto is een 7 persoonsauto waarin de koffers ruim passen. Voor de achterstoelen is er een schuifdeur welke gemakkelijk met een knopje open kan. Het is een fijne auto waarin we wel een aantal miles in zullen gaan rijden.

Nadat we de auto hebben opgehaald, hebben we boodschappen gedaan bij Walmart. Het is onvoorstelbaar wat je hier allemaal kan halen. Daarnaast zijn alle verpakkingen in groothandel maat. Je kunt niet even een klein zakje van iets kopen.

De auto is helemaal volgeladen. Voordat we Las Vegas verlaten, stoppen we nog even bij het beroemde 'Las Vegas' bord. Het is erg druk hier. Er staat zelfs een flinke rij van mensen die onder het bord op de foto willen. Dit doen wij niet, dus na een paar foto's gemaakt te hebben, zijn we op weg!

De TomTom wijst ons netjes de route. Onderweg zien we pas echt goed dat we midden in de woestijn zitten. Het is droog en door. Regelmatig zien we kleine zandstormpjes of windhoosjes in de verte.

Op de route ligt Hooverdam. Hier ook maar even gestopt. Wat is dit immens groot! De Colorado rivier wordt naar een kleine ruimte geleidt en als het ware 'gestopt'. Dit levert veel energie op. Energie die Las Vegas afneemt. Het is een bizar gezicht om de electriciteitspalen schuins op de rotswanden te zien staan. Het lijkt net alsof ze omvallen.

Nog een paar miles verder lunchen we bij een burgerrestaurant in Kingman. Voor 7,50 dollar per persoon hebben we een flinke lunch. Kingman ligt aan de route66. Het stadje stelt niet zoveel voor. Wel zien we onderweg steeds meer motorrijders langsrijden.

Na de lunch is het nog twee uur rijden naar de Grand Canyon. In het landschap zijn onderweg wat boompjes verschijnen, het lijkt wat minder woestijnachtig.

Bij binnenkomst van het Grand Canyon park, meteen maar even een pas gekocht waarmee we alle staatsparken in komen. Zo'n pas kost 80 dollar en dan hoeven we niet apart entree te betalen voor de parken. Dit kan al snel uit.

Onze lodge ligt pal aan de Grand Canyon. Dus we hoeven maar een klein stukje te laten voordat we aan de rand staan. Helaas is het wat heiig, dus de Canyon komt niet goed uit z'n verf.

Morgen vroeg opstaan om de zonsopgang te zien over de Grand Canyon. Daarna rijden we langs de Grand Canyon naar de North Rim waar we 2 nachten geboekt hebben.