Happy New year!

26 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Happy new year!

Vandaag is het nieuwe jaar begonnen! Het chinese nieuwjaar:). Dit jaar is het het jaar van de Rat. In Chinatown in Bangkok, wordt dit ook groots gevierd. Vandaag zijn we dan ook Chinatown ingeweest. Gisteravond hebben we geen oud en nieuw gevierd in Bangkok, we waren nog te moe van onze vlucht en de nacht die we overgeslagen hebben.

We kwamen gisteren een uur eerder dan verwacht aan in Bangkok. De piloot heeft misschien ergens een shortcut genomen of iets harder gevlogen dan verwacht. Na een klein halfuurtje met de taxi kwamen we aan in ons hotel. Een mooi hotel in een leuke buurt. We konden niet gelijk inchecken, dit kon pas om 1 uur. Dus eerst maar even wat in de buurt gelopen en wat gegeten en gedronken. Johan heeft ook meteen z’n eerste streetfood gescoord; kipsate.

Aan het einde van de middag zijn we richting Khaosan Road gelopen, het toeristische hart van Bangkok. Hier wat in de buurt rondgelopen. We vinden het wel heel toeristisch geworden. In een leuk restaurantje hebben we vroeg wat gegeten en daarna terug naar ons hotel om te slapen. Even wat nachtrust inhalen.

Vandaag zijn we naar Chinatown gelopen.  Eerst zijn we gestopt bij de Golden Mount temple. Een tempel bovenop een heuvel vanwaar je een mooi uitzicht hebt over Bangkok. Het waren 300 tredes omhoog en tussendoor waren er bellen en gongs waar je op mocht slaan.

Van de tempel doorgelopen naar Chinatown. Onderweg nog een lokale markt ingedoken waar ze van alles verkochten, van luchtfilters voor de auto tot haar elastiekjes. Het was 1 grote wirwar met kleine steegjes.

Toen we rond het middaguur in Chinatown kwamen begonnen ze zo langzamerhand met alle festiviteiten. De hoofdstraat was afgezet en er was kilometers lange rijen met stalletjes. De meeste waren eetstalletjes. We hebben dus heerlijk gelunched en allerlei dingen geprobeerd van verschillende stalletjes. We hebben nog geprobeerd een tempel in te gaan. Maar hier was het overvol met chinezen. Het krioelde om ons heen.

Vanwege het nieuwe jaar waren er ook Chinese drakendansen. Mensen in chinese drakenpakken die dansten op de maat van trommels. maar ook een lange draak die door mensen omhoog werden gehouden. Ook waren er kleine kinderen verkleed als chinese draak. Erg leuk om te zien. Rood is de kleur van het nieuwjaar. Dus veel mensen haddeneen rood t-shirt aan. Het was een grote rode mensen massa.

Na Chinatown hebben we de boot gepakt naar de bloemenmarkt. In Bangkok kun je het snelst en het goedkoopst via de rivier reizen. Er varen boten via een dienstregeling naar verschillende plekken. Super handig en verkoelend.

De bloemenmarkt was groot, maar niet heel bijzonder. Veel dezelfde kraampjes met ‘offerbloemen’.  Leuk om te zien, maar niet meer dan dat. Dus weer de boot gepakt naar een halte het dichtsbij bij ons hotel.

Het is inmiddels ook al weer 4 uur. Op weg naar het hotel nog even een drankje gedaan. En daarna rustig teruggelopen. Ik heb in ons hotel nog even gezwommen in de ‘rooftop swimmingpool’. Klinkt best chic of niet?

Vanavond hebben we lekker gegeten bij een restaurantje in de buurt. Een paar gammele tafeltjes met plastic stoeltjes en een klein buitenkeukentje. Ook dit was weer heerlijk.

Morgen gaan we met een gids op pad naar het ‘andere’ Bangkok. We zijn benieuwd. We worden al om 7.30 opgehaald. Uitslapen doen we niet op onze vakantie....