Donderdag 26 juni Zion National Park

26 juni 2014 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Donderdag 26 juni Zion National Park

Vandaag gaan we fietsen in Zion National Park. Het voelt vandaag ietsje frisser aan omdat het waait en het bewolkt is. Maar volgende verwachting wordt het nog steeds 97 graden Fahrenheit (35 graden).

Na het ontbijt gaan we onze fietsen ophalen. Mooie groene fietsen met veel versnellingen. We kunnen dus lekker schakelen in dit bergachtig gebied. We fietsen eerst naar het visitor centre. Hier zetten we onze fietsen voorop het rek op de bus, zodat we terug kunnen fietsen. Dit doen we omdat we de fiets maar een halve dag hebben en omdat het de heenweg vooral bergopwaarts is.

Er kunnen normaal drie fietsen op de bus, maar met een spin kan mijn klein fietsje er ook nog stevig tussen gezet worden. Met de bus volgen we de 30 min. rit naar boven. Bovenaan gekomen gaan de fietsen van de bus en gaan we meteen starten met onze eerste wandeling langs de rivierbedding. Langs het pad lopen er brutale eekhoorns rond die niet bang voor je zijn en poseren voor de foto. Ook zien we nog een aantal herten.

Langs de rotsen sijpelt water naar beneden zodat de rotsen altijd een beetje vochtig zijn. In deze rivierbedding is voor de verandering wel wat aanwezig. We zien dan ook een fuut heerlijk zwemmen in de stroomversnelling, hij gaat met een vliegende vaart voorbij.

Na een wandeling van ongeveer een uurtje, klimmen we op de fiets. Op naar beneden. Helaas moeten we ook een paar stukken flink klimmen, dat is wel even werken. Gelukkig is het wat bewolkt, anders zou het niet uit te houden zijn.

Het is een fijne weg om te fietsen, op deze weg mogen alleen de bussen van het park rijden. Dus er is bijna geen verkeer. Dat is wel fijn omdat de wegen vol bochten zijn en er niet altijd uitwijkmogelijkheden zijn.

We stoppen nog bij een aantal uitkijkpunten. We hebben vooraf afgesproken dat we bij een ander punt nog een stukje gaan wandelen. Dit is ook een stevige wandeling van ca. 1 uur met stijgingen en dalingen. Aan het einde van de wandeling loop je onder een kleine waterval door. Het water is koud maar lekker verfrissend.

Na de wandeling weer op de fiets. Op een bepaald stuk is er speciaal een pad aangelegd voor fietsers en voetgangers. Dit is een fijn pad om te fietsen met allerlei bochtjes. Maar omdat je het pad deelt met de voetgangers is het wel oppassen geblazen voor de voetgangers.

Aangekomen bij het visitors centre moeten we nog een 10 minuten fietsen om de fietsen weer in te leveren. We hebben vandaag onze beweging ook wel weer gehad.

Na een lekkere lunch lopen Johan en ik nog even door het stadje en gaan Erik en Peter nog even uitpuffen bij het zwembad.

Morgen gaan we naar Bryce Canyon. Hiervoor moeten we eerst een stukje rijden. In het reisprogramma zou het handiger zijn geweest als we eerst een nacht bij Bryce hadden en daarna 2 nachten bij Zion. Maar dit valt ook goed te doen.