Dinsdag 1 juli Yosemite Park

1 juli 2014 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Dinsdag 1 juli Yosemite Park

Vandaag is Henny jarig! Ze is 50 jaar geworden. Gefeliciteerd Henny!

Gisteravond nog vlug even een douche genomen in de gezamenlijke douches. Blij dat we hier maar twee nachten zitten, want dit camping gevoel is niets voor ons. Het is hier ook heel massaal. Een grote camping en daarnaast ook nog veel dagjes mensen.

Yosemite is 1 van de meest bezochte parken in Amerika. Het ligt relatief dicht bij San Francisco en Los Angeles. Dus heel veel mensen gaan hier naar toe. In het weekenden kunnen er zelfs files zijn in het park.

Vanochtend was het koud in de tent, dus maar vroeg opgestaan. Eerst maar even koffie gehaald en geprobeerd of we op internet konden komen. Dit lukt hier niet altijd. Bij Johan lukte het vanochtend wel en bij mij niet. Gisteravond was het andersom.

Na ontbijt gaan we op pad. Ook hier zijn shuttlebussen. Dus deze nemen we. Onze eerste stop is bij een waterval. Het is een behoorlijke klim naar boven voor de eerste  stop. Het is wel een mooi gezicht. Nu we hier toch zijn, lopen we helemaal door naar boven. In totaal 2,2 kilometer lopen met een behoorlijke verhoging. De laatste stukken lopen we over een met stenen neergelegde trap met oneven treden. Best een behoorlijke klim. Maar het uitzicht is het waard. Het is een hele mooie waterval.

Teruglopen is fijn, dit is alleen maar bergafwaarts. 2,2 kilometer lang.Achteraf lezen we dat deze klim een zware klim is. Normaal gaan we voor de gemiddelde trails. Maar het was een mooie trail.

Als we terug zijn, zien we een vosachtig dier lopen. Het is een vrij groot dier met een grijze kleur. Dus we twijfelen of het een vos of een coyote is. Later blijkt het een coyote te zijn. Bijzonder dat we dit dier nog hebben gezien.

Na deze klim gaan we door naar mirror lake. Een gemakkelijke wandeling van een een mijl. In mirrorlake zie je een reflectie van de bergen.

Inmiddels is onze water dat we bij ons hadden voor de wandeling al bijna op. Dus maar weer even terug naar de tent om meer water te halen. Gelijk maar even een lunch gepakt.

Daarna weer de bus gepakt, het is inmiddels al weer flink warm geworden. Dus we doen het rustig aan. Eerst nog maar even gekeken bij Yosemite Village. Hier ook nog een film gezien van het ontstaan van Yosemite.

Na de film doorgegaan naar Yosemite falls. Dit zijn drie watervallen onder elkaar. In de zomer zijn het er maar twee of helemaal geen als de sneeuw volledig gesmolten is. Nu zijn er twee. Het is een mooi gezicht hoe de ene overgaat in de andere. We hebben nog even gelopen naar de laagste waterval. Hier nog een aantal foto's genomen en weer terug gegaan naar onze village.

Morgen gaan we door naar San Francisco, de laatste stop van onze reis.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl