maandag 3/9 Durban

3 september 2013 - Durban, Zuid-Afrika

Maandag 3 september Durban
Het is vandaag een warme dag. De afgelopen dagen was het warm, maar er was een frisse wind. Deze is vandaag gaan liggen, dus het is heerlijk weer.

Vanochtend zijn we eerst naar Ushaka Sea World gegaan. Een soort dolfinarium. Hier leuke en bizarre vissen gezien. Het is niet een heel groot park, maar van het entreegeld doen ze erg goede dingen. In de Indische Ocean bij Durban komen veel haaien voor. Om te voorkomen dat deze mensen aanvallen, maar ook om te voorkomen dat ze gevangen worden, zijn haaiennetten geplaatst. Hierdoor blijven ze uit de kust.

Ook vindt er in het park veel voorlichting aan schoolklassen plaats. Zodat de kinderen op jonge leeftijd leren hoe belangrijk het is om goed om te gaan met de natuur.
Na het bezoek aan Ushaka Sea World zijn we doorgereden naar Umhlanga Rocks, een voorstadje van Durban. Hier nog even bij het strand gekeken en wat gegeten en gedronken.

Daarna stond de Gateway Shopping mall op het programma. Dit is 1 van de grootste shoppingmalls op het zuidelijk halfrond. Het is dan ook een gigantisch complex. Alleen voor de beneden verdieping waren we al 2 uur kwijt. Bij een Indiaas winkeltje hebben we veel kruiden gekocht. We werden geholpen door een vriendelijke vrouw die alle tijd voor ons nam. De tassen zijn weer een stukje zwaarder geworden :)

's Avonds gegeten bij het Indiaas restaurant in Gateway. Hier hebben we in 2009 ook gegeten. Het eten was goed, maar niet zo geweldig als we ons konden herinneren.

Morgen gaan we al weer op weg naar onze laatste bestemming. De afgelopen dagen zijn voorbij gevlogen.