dag 2 van de reis

9 september 2015 - Salar De Uyuni, Bolivia

Dag 2 van de tour
9-9
Na de wat slechte nacht voelt ik met toch wat beter. Flink veel water gedronken en voorzichtig wat Sultana's gegeten. Na het ontbijt gaan de koffers weer op het dak.
Vlak voordat we weggaan komen nog wat lama's vlak bij het hotel. Dus foto's maken.
Ook vandaag weer fantastische mooie dingen gezien. Rotsen die er uit zien als versteende bomen, het lijkt net een landschap van Dali. Ook weer mooie lagunes met hierin flamingo's.
Het waait goed vandaag (volgens Johan kracht 5/6). Hierdoor is het koud buiten, maar in de auto is het warm omdat de zon er vol op staat. Dat is dan zweten in de thermokleding.
Pepe onze chauffeur is niet zo heel spraakzaam. Maar als hij spreekt, kunnen we hem ook amper verstaan. Hij spreekt binnenmonds spaans. En met onze beperkte Spaanse kennis moeten we soms maar raden wat hij zegt.
Na een lange dag komen we aan bij een zouthotel. Ook weer een hotel in de middle of nowhere. Maar met zout op de vloer. Gelukkig is hier warm water. Kunnen we eindelijk de stof van ons afwassen. Heerlijk.
Morgen nog een dag over de zoutvlaktes en dat zit dit gedeelte van de reis er al weer op.