Laatste dag Thailand

6 februari 2020 - Chiang Mai, Thailand

Laatste dag Thailand

Vandaag is het onze laatste dag in Thailand. Feitelijk gezien morgen, maar dan stappen we om 6.15 al in het eerste vliegtuig. Dus dat is echt een reisdag.

We willen nog zoveel mogelijk genieten van de warmte en de zon zodat we opgeladen het Nederlandse weer tegemoet kunnen treden. We worden om 10.30 opgehaald om weer terug te gaan naar Chiang Mai. Dus na het ontbijt lopen we nog even naar het dorpje om in de zon nog een koffie te drinken.

Als we rond 10 uur weer terug zijn bij ons hotel staat het taxi busje al klaar. We hebben alles al ingepakt, dus we kunnen snel vertrekken. Deze chauffeur scheurt er over en heeft geen geduld met medeweggebruikers. De weg is erg bochtig en met de rijstijl van deze chauffeur worden we allebei een beetje wagenziek. We vragen hem om wat rustiger te rijden, wat hij gelukkig ook doet. Later als de bochten wat minder scherp worden, voert hij het tempo weer op. Het is de meest slechte chauffeur die we gehad hebben.

Rond 1 uur zijn we bij ons hotel. Onze kamer is nog niet klaar, dus we gaan eerst lunchen. We komen terecht in een Vietnamees restaurant. Hier bestellen we een gerecht waarbij je zelf van de ingredienten (sla, oa komkommer, mihoen en worst) een loempia moet maken met rijstvel. Dat is nog best lastig. Maar het smaakt heerlijk.

Na de lunch lopen we terug naar ons hotel. De kamer is klaar.  Onze laatste hotel van deze reis. Omdat we op tijd morgen vliegen, pakken we alvast zoveel mogelijk de koffers in. Het is altijd weer even goed kijken hoe we alles het beste mee kunnen nemen.

Als alles is ingepakt lopen we de stad in. Ons hotel is vlakbij de nightmarket. Dus we lopen alvast naar dit gebied toe. Bij een winkeltje koop ik nog een warme trui voor in Nederland. De markt is nog niet begonnen, dus we drinken eerst wat op een terrasje. Heerlijk dat je gewoon buiten kan zitten.

Als de markt eenmaal is opgebouwd gaan we ook over de markt lopen. Van het geld wat we nog over hebben kopen we de laatste spulletjes.  We hebben niet alles op kunnen maken, maar we kopen morgen nog wel wat op het vliegveld.

De avond sluiten we af met wat eten op de foodmarket. Het is allemaal weer even lekker. Omdat we morgen vroeg moeten we vertrekken gaan we op tijd weer terug naar hotel. Dat was het einde van een mooie vakantie. Tijd om eens na te denken over de volgende

Morgen vetrekken we om 6.15 met het vliegtuig naar Bangkok. Hier komen we rond uur aan. Rond 12 uur stappen we op het vliegtuig naar Nederland. Waar we na 11 uur vliegen rond 18.30 zullen aankomen, we vliegen terug in de tijd